Bangkok!

16 maart 2011 - Kathmandu, Nepal

We zijn veilig aangekomen in Bangkok! Na twee korte vluchten met daartussen 19 op het vliegveld van Delhi. gelukkig is het een heel nieuw vliegveld, alle bordjes in de richting van het hotel van het vliegveld waren er al. Alleen het hotel nog niet...haha gelukkig waren er heerlijke ligstoelen en hebben we toch wat kunnen slapen. Een lieve indiase soldaat kwam ons midden in  de nacht nog wakker maken om te vragen hoe laat onze vlucht ging en of we die niet zouden missen en of we onze wekker wel hadden gezet!

Maar nu dus thailand! lekker warm, zo'n 32 graden, maar wat een regen! We kwamen aan in een hoosbui die uren aanhield! Vandaag is het droog, al was die regen ook niet erg vervelend, redelijk verkoelend! We hebben een vet luxe hotel, echt alles erop en eraan! Dat onbijtbuffet, wauw ze hadden echt alles! Wel even wat anders dan in Nepal, waar je bijna een moord moet doen voor een bruin broodje! We waren net gewend aan dhal bhat, het gerecht dat de nepalezen zelf 2x per eten. Rijst met groenten, meestal spinazie, aardappelen, bonensoepje en yoghurt, en dat door elkaar roeren. Nooit gedacht dat we dat zo heerlijk zouden gaan vinden. Maar thais eten! wat is dat toch heerlijk! daar zullen jullie ons vast nog vaker over horen!

Vandaag eerst even wat dingen regelen, nieuwe malaria pillen voor laos etc, een visa extension, een visa voor vietnam, en even kijken hoe we naar de eilandjes gaan! Genoeg te doen en daarna in ons heerlijke zwembad duiken. En niet te vergeten we hebben weer warm water, wat in nepal erg schaars was door de powercuts, die heb je hier ook niet! wat een luxe!

liefs!

1. Lea:
    16 maart 2011
    Jeej dat hotel wil ik oook. Maar super dat jullie daat nu zijn angekomen. Ik hoop dat jullie het daar ook naar jullie zin krijgen. Maar het wordt pas echt leuk als ik er ben woehoe.
    Binnekort een keer skypen?

Liefs en veel kusjes.
    Mis jullie,

xxx
  2. Charlotte:
    Dag lieverds,

goed om te horen dat jullie weer veilig aangekomen zijn! Jullie komen zo te horen veel leuke en lieve mensen tegen, super.

Dikke kus Charlot
  3. Hetty:
    16 maart 2011
    32 graden, een zwembad en lekker eten?

Nou, geef mij maar 5 graden en een ijzige kou, waardoor het op de fiets met tegenwind als -1 aanvoelt, een waterbesparende douchekop waar je onderdoor moet rennen om de druppels op te vangen en een stuk pizza voor bij de chips.
    Dát is pas iets om jaloers op te zijn...

Dus.

Veel plezier en een dikke kus
    Hetty
  4. jos houtenbos:
    16 maart 2011
    Ha Zaaz en Alex, wat een fijne overgang maken jullie. Jullie hadden het zo goed in Nepal en dan dit er achter aan het kan nog ff niet op. Ik ben weer thuis. Heerlijke gehad. En ook hier is het heerlijk en voorlopig hoef ik nog niks!
    Kussen en lekker genieten verder
    Jos
  5. Gerdie:
    16 maart 2011
    Het volgende land! Bangkok: weer een nieuwe ervaring. Kleurig en geurig vond ik.Zeker even een tuktuk nemen, vond ik een ervaring en laat je niet neppen he, zijn ze goed in daar. Hier af en toe al een beetje lente, volop sneeuwklokjes en narcissen: het ruinekerkterrein staat weer vol.Langzaamaan gaan mensen weer op het terras zitten (natuurlijk wel met de jassen aan want de wind is nog koud)Geniet samen nog even van alle luxe. Dikke kus Gerdie
  6. Lisa:
    17 maart 2011
    Hey Zaas en Alex! Wat een super verhalen allemaal zeg. Ik vond Thailand echt top, heb trouwens in Bangkok een hele mooie fietstocht gemaakt, dus mochten jullie zoiets willen doen kan ik de organisatie even opzoeken! Heel veel plezier in Thailand...dikke kus Lisa