Gestrand op tropisch eiland...

4 april 2011 - Phuket, Thailand

Wauw, dat klinkt toch als een droom! Zeker, met mooi weer dan wel...we kwamen na een lange busreis en een lang bootreis aan op koh tao. misschien de volgende keer toch maar niet bezuinigen op het reizen, want wat een omweg hebben we gemaakt, maargoed...we waren er! we vonden een prachtig afgesloten baaitje met een paar kleine basic bungalowtjes waar we meer dan een week zijn gebleven al was dat niet geheel vrijwillig, haha

we hebben snorkel spullen aangeschaft en hebben echt de mooiste vissen gezien, echt heerlijk! we hebben ze zelf maar namen gegeven aangezien we de echte niet kennen, een paar voorbeelden: banaantje, zebravisje, erwtje, carwash, wannabe-carwash, en ga zo nog maar even door. Onze lieve duitse buurtjes, Frieda en Peter (tevens ook onze tijdelijke adoptie ouders) hadden ook van die zelfbedachte namen wat het niet echt makkelijker maakte om uit te leggen wat je nou precies had gezien! Onze lieve plastic ouders zorgden dat we s ochtends onze dagelijkse aanbevolen hoeveelheid fruit kregen en als we moe en koud waren van het snorkelen kregen we thee of warme chocolademelk! Wat kun je je nog meer wensen...nou eigenlijk, tropisch weer! na 2 dagen redelijk zonnig begon het zo ongelooflijk hard te regenen! en niet even zoals je van een moeson ofzo gewend bent, maar toch wel echt zo'n 7 a 8 dagen lang. er leek wel overal een watervaluit de hemel te komen! als snel veranderde de straten in rivieren en onze strandje werd behoorlijk klein, de golven werden hoog en de wind hard. Dat maakte onze heerlijke plek tot een zeer a relaxte spot om te zijn met noodweer...dus na de heftigste nacht hadden we besloten dat het welletjes was en dat we meer luxe verdienden. Na onze plactic parents met pijn  in het hart te hebben verlaten zijn we naar een hogerop gelegen plek in de volgende baai in een luxe resort terecht gekomen. Daar hadden ze ook een paar betaalbare bungalows die prachtih waren en water en winddicht! Eindelijk weer goed geslapen snachts! maar het noodweer was nog niet over, wegen waren letterlijk weggespoeld met kuilen van 2 meter en drijfzand. En de boten konden niet varen vanwege 4 meter hoge golven, dus het eiland verlaten en beter weer zoeken was ook geen optie...

althans de volgende dag werden we wakker van het geluid van helikopters. er lag een vliegdekschip in de baai om de mensen die het eiland wilden verlaten te evacueren en naar bangkok te brengen. de 5 helikopters vlogen de hele dag af en aan om zo'n 750 voornamelijk touristen op te pikken!

wij hadden er echter vertrouwen in dat het weer nu wel eens een keer beter zou worden en we hadden de tijd dus besloten we te blijven. en inderdaad het werd weer mooi weer en er kwamen weer glimlachjes op de mensen hun gezichten, er kon weer gevist worden en er kwamen nieuwe touristen. Echter de volgende dag kwam er een nieuwe waarschuwing voor een storm waarbij weer dagenlang geen boten zouden kunnen varen. dus gauw onze spullen gepakt en vertrokken. We zitten nu in Phuket of all places. Het plan was naar een eiland aan de westkust te gaan, maar het weer ziet er echt niet goed uit voor de komende week dus we hebben die optie laten varen. En ook het reizen over land wordt niet gemakkelijker, enorme delen staan onder water, en zijn modderstromen, al bijna 2 miljoen mensen zijn getroffen, van gezonken schepen tot weggevaagde dorpjes en volgelopen huizen. Dus we vliegen morgenmiddag terug naar Bangkok, daar hoeven we nog maar 2 nachtjes te slapen en dan kunnen we mijn lieve zusje en en haar lieve vriendje van het vliegveld halen! En dan zien we wel weer verder!

Foto's en filmpjes komen in de aankomende dagen, we hebben weer veel leuke dingen om te laten zien! Helaas hebben we onze huisvaraan die op ons strandje woonden niet kunnen vastleggen (1,5 m lang, net een dino jongen!) maar wel veel andere leuke dingen!

Jullie horen gauw van ons!

liefs Alexione en Zaaz

1. rebecca:
    4 april 2011
    Hey hey,
    Jezus wat een avontuur zeg, ik vroeg me al af hoe het jullie verging omdat ik wist dat jullie rond deze tijd in het zuiden waren! Maar gelukkig is alles ok en hebben jullie geen natte voetjes gekregen ;)
    Ik ben nu voor een paar daagjes nog noordelijk van Bangkok, ga morgen richting Pi mai met wat mensen die ik gister ontmoet heb, even tempels kijken daar. Maar dan zie ik jullie in Bangkok ja over een paar daagjes, ik ben er waarschijnlijk ook de 7e of 8e. Verblijven jullie trouwens net als lee&jor in New Siam Riverside? Tot over een paar daagjes dan, gezellig!
    Dikke x
  2. jos houtenbos:
    5 april 2011
    tjonge jullie maken wel wat mee! Al die verschillende ervaringen. Heftig, wat is het weer van slag.. Nu maar opnieuw starten vanuit bangkok met zijn allen. Heerlijk.
    Het is heel leuk om jullie blog te lezen en een beetje mee te reizen.
    Veel liefs Jos
  3. pauline:
    5 april 2011
    gatsie wat spannend! maar wel weer leuk om te lezen!! ben benieuwd wat jullie met lea en jordi gaan doen! heeel veel plezier!
    dikke kus
  4. Elvira:
    5 april 2011
    Wow, wat een verhaal! Wel stoer dat jullie do gok hadden genomen om te blijven! En dat werd dan ook belond met mooier weer... al was dat dan wel voor korte tijd...
    Straks lekker met z'n viertjes vanuit bangkok leuke dingen doen! Genieten zou ik zeggen!
    Have fun!
    XXX
  5. Herman en Carola:
    16 april 2011
    Lieve Zsa Zsa en Alex,
    Wat hebben jullie toch weer veel meegemaakt, met de regen en stormen .Het zal wel vreselijk zijn geweest al die modder en weggespoelde huisjes.Zielig hoor.
    We hadden al gehoord dat het zo regende maar ik wist niet dat jullie daar precies midden in zaten.
    ikhoop dat jullie nu beter weer hebben en nu lekker genieten met je zusje en haar vriend.
    Hier gaat alles goed en wordt het ook lekker weer.
    Liefs en tot het volgende spannende verhaal
  6. Heleen Versteeg:
    17 april 2011
    Hoi, vanuit een zonnig Schoorl, groeten van Tess, Bart Loek en Leen.