No problem, my friend!

14 januari 2011 - Delhi, India

We zijn nu 2 dagen in Delhi en het is goed hectisch hier! Alle auto's hebben deuken, het enige wat het altijd doet is de toeter, die hoor je dan ook dag en nacht. Het verkeer is verder precies zoals je veracht in Azie, heel relaxed, en zijn duidelijke verkeersregels en iedereen blijft in zijn eigen baan...ahum! De eerste taxirit zaten we met samen geknepen billen, maar na wat andere voertuigen te hebben uitgeprobeerd zijn we er een beetje aan gewend.

Het hotel is prima, heerlijke geur van anti kakkerlakken balletjes in de badkamer, ik weet niet of die geur ooit gaat wennen, gatverdamme! Verder hebben we natuurlijk leuke gesprekken met iedereen op straat, om gek van de worden. We zijn natuurlijke lopende goudstaven bezet met diamantjes.

We hebben onszelf net getrakteerd op een heerlijke indiase lunch in een toprestaurant in Delhi, zelden zo'n lekker kopje thee gedronken (chai, met kaneel, kardemom en melk, heel verfijnd, lusten we er nog wel een paar van), fijn om even op een rustige plek te zijn. Blond haar is trouwens niet handig in Delhi, een sjaal om mijn hoofd helpt ook niet echt, waarschijnlijk draag ik hem verkeerd of heb ik de verkeerde kleur gekocht.

Gisteren een flinke tour gedaan en veel gezien van het leven in Delhi, de verschillen tussen arm en rijk zijn immens groot...

Verder proberen we rustig aan te doen, het is hier hectisch genoeg! Gelukkig hebben we nog geen Delhi belly, maar dit moeten we zeker even afkloppen!

Verder hebben we een treinkaartje naar Jaipur gekocht. Volgens alle mensen voor het station was het tourist office gesloten of aan de andere kant van de straat of afgefikt, niet dus. Gelukkig waren we hier op voorbereid dankzij de bijbel (lonely planet). Echt zonder, ben je hopeloos verloren. Voor het slapen gaan lezen we dan nu ook elke avond een vers aan elkaar voor. Over fikken gesproken, gister avond werd er onder ons raam een enrom vuur gemaakt midden in de straat gepaard met veel getrommel door kleine jongetjes, klonk echt te gek! Waarom ze het deden geen idee, daar moeten we nog achter komen...

Dit was het voor nu ons volgende bericht zal uit the Pink City komen,  hopelijk met wat foto's en filmpjes!

Tot dan, Liefs en dikke zoen, Alexander en Zaza

1. Irene:
    14 januari 2011
    Waaah. Supertof. En je schrijft leuk! :) Veel plezier en geniet ervan. (De lonely planet is ook in Marokko een bijbel. Amen) KUS
  2. pauline:
    14 januari 2011
    hahahaha goudstaven bezet met diamantjes! leuk geschreven! mooi dat alles met de heenreis goed is gegaan! veel plezier! kus
  3. Elvira:
    14 januari 2011
    Super gaaf! Leuk verhaal! Doen jullie leuk!
    Veel plezier nog!
  4. Charlotte:
    15 januari 2011
    Dag lieverds,

jullie zijn nog maar een paar dagen weg en nu hebben nu al zoveel meegemaakt! Ons wereldje is dan zo klein, het leven gaat gewoon door en jullie maken elke dag iets nieuws mee. Heerlijk!
    We zijn heel benieuwd naar de foto's en verdere verhalen.

Dikke kussen van Bo en Charlie
  5. Herman en Carola:
    Hoi ZsaZsa en Alex,
    Lekker dat jullie goed aangekomen zijn en Delhi is dus inderdaad als in de reclame met auto's vol deuken.Kan me het rij-gedrag voorstellen daar.
    Geniet maar lekker van al het mooie wat jullie gaan doen en we wachten met spanning op het nieuwe reisverslag.
    Dikke kus Herman en Carola
  6. Herman en Carola:
    16 januari 2011
    Sorry Zaza, ik had je naam helemaal verkeerd.
    Dacht zeker aan die filmster !!1 Ha ha .
    In ieder geval hopen we snel weer wat te horen van jullie. kus
  7. David:
    klinkt goed kanjertjes!
    veel plezier nog en alex ik mis me voetbalmaatje op de pleintjes JONGE!